Saturday, August 3, 2013



2.5 cm
 
LAMPIRAN A
Contoh halaman judul


 




     KEBERKESANAN PROGRAM MENTOR-MENTEE
     DALAM MENINGKATKAN KEUPAYAAN MURID 
     MENGHAFAL STRUKTUR JANTUNG MANUSIA
 





                                                  ALI BIN ABU


X
 
 
           








 
Laporan projek ini dikemukakan sebagai memenuhi

sebahagian daripada syarat

penganugerahan Ijazah Sarjana Muda Perguruan

                                                  .............................................................


Y
 
 





INSTITUT PENDIDIKAN GURU
KAMPUS ...............................................................................


 






SEPTEMBER 2010







2.5 cm
 


 








LAMPIRAN B

Contoh Pengesahan Penyelia





“Saya akui bahawa saya telah membaca laporan penyelidikan ini
dan pada pandangan saya karya ini telah memadai dari segi
skop dan kualiti untuk tujuan penganugerahan
Ijazah Sarjana Muda Perguruan
............................................................................................”





                      Tandatangan   :         ...............................................................
                      Nama Penyelia          :         ...............................................................
                     Tarikh                :         ................................ 











LAMPIRAN C
Contoh halaman pengakuan


















“Saya akui laporan kajian ini adalah hasil kerja saya sendiri kecuali nukilan dan ringkasan yang tiap-tiap satunya telah saya jelaskan sumbernya”.


Tandatangan    :      .............................................................
Nama Penulis   :      .............................................................
Tarikh                 :      .............................................................







LAMPIRAN D
Contoh halaman dedikasi




















Untuk ayah dan ibu tersayang













2.5 cm
 
LAMPIRAN E
Contoh halaman penghargaan


 






PENGHARGAAN







4 baris
 


1.27 cm (0.5 inci) baris
 
 




            Penulis ingin merakamkan penghargaan ikhlas kepada penyelia tesis, Prof. Madya Dr. Fauzi bin Muhammad atas bimbingan dan dorongan yang diberi sepanjang tempoh penyelidikan ini.
                                   
            Kerjasama daripada pihak Jabatan Pelajaran Selangor, melalui Pejabat Pendidikan Daerah Gombak amatlah dihargai.







 
            Penghargaan juga ditujukan kepada semua yang terlibat sama ada secara langsung atau tidak langsung membantu menjayakan projek penyelidikan ini.


















 



2.5 cm
 
2.5 cm
 
LAMPIRAN F
Contoh abstrak dalam Bahasa Melayu


 






ABSTRAK







4 baris
 



 
 




4 cm
 
2.5 cm
 
Penyelidikan tindakan ini dijalankan untuk menilai sejauhmanakah keberkesanan program mentor-mentee dalam menyelesaikan masalah murid lemah dalam melabel serta menghafal struktur jantung manusia. Responden dalam kajian ini terdiri daripada 16 orang murid dari Tingkatan 3 Kreatif yang memperoleh markah terendah bagi mata pelajaran Sains dalam ujian semester yang lalu. Data dikumpulkan melalui ujian pra dan ujian pasca. Hasil analisis data mendapati bahawa seramai 13 responden menunjukkan peningkatan markah yang ketara dalam ujian pasca berbanding ujian pra. Terdapat 2 orang responden telah memperoleh markah penuh dengan menunjukkan jumlah peningkatan markah yang sangat tinggi. Keputusan kajian menunjukkan bahawa program mentor-mentee sangat berkesan dalam membantu murid lemah melabel serta menghafal struktur jantung manusia.

























 
2.5 cm
 
2.5 cm
 
LAMPIRAN G
Contoh abstrak dalam Bahasa Inggeris


 






ABSTRACT



4 baris
 
 




4 cm
 
2.5 cm
 
The purpose of the study was to determine the extent to which a mentor-mentee programme could be effective in helping resolve the problem of weak students’ poor ability in labeling and memorising the structure of the human heart. The respondents consisted of 16 students from Form 3 Kreatif who obtained the lowest marks for Science in the previous semester examination. The data for this study was collected using pre- and post-tests. The results showed that 13 students achieved significantly higher marks in the post-test as compared to the pre-test. There were two respondents who obtained full marks, showing tremendous improvement in their performance in the post-test. The results of the study showed that the mentor-mentee programme is effective to a large extent in aiding weak students label and memorize the structure of the human heart.

           























 


2.5 cm
 
LAMPIRAN H
Contoh halaman kandungan



KANDUNGAN


4 baris
 
 




Muka Surat
ABSTRAK
i
ABSTRACT
ii
PENGESAHAN PENYELIA
iii
PENGAKUAN
iv
DEDIKASI
v
PENGHARGAAN
vi
SENARAI LAMPIRAN
vii
SENARAI JADUAL
viii
SENARAI RAJAH
ix








 
1.0
PENDAHULUAN

1

1.1
Pengenalan
1

1.2
Refleksi Pengajaran dan Pembelajaran
2

1.3
Refleksi Nilai Pendidikan
2




2.0
FOKUS KAJIAN

3

2.1
Isu kajian
3

2.2
Tinjauan Literatur berkaitan dengan Isu Kajian





3.0
OBJEKTIF KAJIAN





4.0
KUMPULAN SASARAN





5.0
TINDAKAN YANG DIJALANKAN





6.0
CARA PENGUMPULAN DATA





7.0
KEPUTUSAN KAJIAN





8.0
RUMUSAN





9.0
CADANGAN KAJIAN SETERUSNYA





SENARAI RUJUKAN





LAMPIRAN-LAMPIRAN





Perhatian: Kandungan di atas hanya contoh sahaja


LAMPIRAN I

SENARAI JADUAL


Jadual

Muka Surat



1
Perbandingan Skor Ujian Pra dan Pasca
15
2


3

















































LAMPIRAN J

SENARAI RAJAH


Rajah

Muka Surat



1
Kedudukan Murid semasa Program Mentor-Mentee
12
2


3


















































LAMPIRAN K

SENARAI LAMPIRAN


Lampiran

Muka Surat



A
Ujian Pra
25
B
Ujian Pasca
26
C